23-09-16

ik ging op kot


Na een paar uur alleen te zijn begon ik al tegen mezelf te praten. Ik vroeg me af of ik de deur op slot moest doen als ik even naar de wc ging. Ik vroeg me af of ik onderweg een huisgenoot zou tegenkomen. En of ik echt al eten moest maken wanneer ik honger had. "Lise," ging het dan, "ik heb honger maar het is vijf uur. VIJF uur. Een mens kan toch nog geen avondeten eten om vijf uur." Ik hoop maar dat de muren niet te dun zijn. Ik vroeg me nog veel meer af, zoals: is er een douche planning waar ik niets van af weet? (Ik helemaal bang dat ik iemands beurt zou inpikken als ik gewoon om halfacht zou douchen zoals meestal), en of het meisje aan de overkant zou antwoorden als ik een bloknoot voor het raam hield, met de vraag 'Ben jij Kiki?' als opschrift. (Lang verhaal)

Voor dit alles zette ik even een Ikea bed in elkaar. Volgens mij ben ik heen en terug de hel door gegaan.

Deze eerste nacht in m'n kot legde ik vast in enkele foto's. Want waarom ook niet? Foto's zijn leuk en mijn kot is leuk. Foto's foto's leuk leuk.







10 opmerkingen:

  1. Het ziet er uit als een prachtig plekje! Ik ga dit weekend naar Leipzig verhuizen en ik zie mezelf ook al helemaal een beetje in het niks kletsen over dit soort dingen haha. Hoort er vast bij ;) Fijn dat je het in ieder geval leuk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die ramen zo gaaf!! Echt leuk die foto's<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier eindelijk het artikeltje waar ik zo lang naar uit keek! Je kot is zo mooi, mooi ingericht, mooie ruimte, mooi,mooi,mooi! En dat raam is echt prachtig. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat heb je een prachtig huisje :) echt heel mooi die ramen met dat licht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, het ziet er zo leuk uit! En IKEA bedden zijn inderdaad de hel. ER zijn mensen die zo'n bed binnen drie uurtjes in elkaar hebben staan, ik deed er ongeveer anderhalve dag over (en versleet ook nog twee schroevendraaiers).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhh wat zijn je ramen pretty! Ik ben gewoon verliefd op je kamer! Haha, ik snap je helemaal, ik zou precies hetzelfde hebben als ik net op mezelf zou zijn gaan wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Lise, het is zoooo prettyyyyyy en wow ja, doucheplanningen, kan altijd, hoop dat je je draai nu al een beetje hebt gevonden? ( : (En ik eet om 5 uur al hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jup, ik heb al met m'n huisgenoten gepraat via post-it briefjes op het prikbord beneden, dat is al een vooruitgang, toch?

      Verwijderen
  8. Die ramen in je kamer zijn zooo mooi joh!

    BeantwoordenVerwijderen